Fintechbolaget Humla utökar sin partnerportfölj med det innovativa restaurangkonceptet Pinchos, vilket innebär att man nu utökar sitt erbjudande inom restaurang.
I år lanserar Humla ett av de första debitkorten med ett lojalitetsprogram som belönar kunder för sina vardagliga köp. Samarbetet med Pinchos omfattar att Humlakortets användare kan utnyttja belöningar när de besöker någon av Pinchos samtliga restauranger i Sverige. Förutom lojalitetsverktyg får även Pinchos unika insikter om kundernas attityder och köpbeteenden.
– I de marknadsundersökningar vi gjort har vi sett att vår målgrupp efterfrågat Pinchos som partner till Humlakortet. Med sitt unika restaurangkoncept och en stark nationell närvaro ser vi fram emot att man som Humlakortsanvändare får ytterligare anledningar till att besöka Pinchos, säger Camilla Tullberg Wengholm, Chief Commercial Officer, på Humla.
Pinchos, som har en bred meny av smårätter från hela världens kök, är ett unikt app–baserat koncept. Humlas filosofi om ansvarsfullt företagande är ett led att engagera sig i och Pinchos och Humla samarbetar tillsammans med Min stora dag. I dagsläget finns det 64 restauranger i Sverige, och deras expansion inriktar sig nu på Norge och Danmark.
– Vi på Pinchos gillar att testa nya saker och ligga nära våra kunder. Vi tycker Humla har en spännande produkt som både skapar nya lojalitets-och marknadsföringsmöjligheter och kan ge oss partners värdefulla insikter om nya trender och behov i målgruppen, säger Viveca Järhult , Chief Marketing Officer på Pinchos.