Dagens Teknik
Inga träffar
Se alla resultat
  • Logga in
  • Företagande
  • Guider & tester
    Man vid dator

    Cool Company – Det här behöver du känna till

    Linocell Solcellsladdare 20 W

    Energiladdad frihet med Linocell Solcellsladdare 20 W: Din ultimata guide

    Unisynks nya Dual USB-C/A Billaddare 72W

    Säkra och revolutionerande laddningar med Unisynks nya billaddare

    Unisynk USB-C hub

    Svenska Unisynk lanserar prisbelönta UCB-C-hubbar med stöd för 8K

  • Världen
  • Debatt
  • Ekonomi
  • Livsstil
  • Kultur
  • Politik
  • Tech
  • Appar
  • Kontakt
  • Företagande
  • Guider & tester
    Man vid dator

    Cool Company – Det här behöver du känna till

    Linocell Solcellsladdare 20 W

    Energiladdad frihet med Linocell Solcellsladdare 20 W: Din ultimata guide

    Unisynks nya Dual USB-C/A Billaddare 72W

    Säkra och revolutionerande laddningar med Unisynks nya billaddare

    Unisynk USB-C hub

    Svenska Unisynk lanserar prisbelönta UCB-C-hubbar med stöd för 8K

  • Världen
  • Debatt
  • Ekonomi
  • Livsstil
  • Kultur
  • Politik
  • Tech
  • Appar
  • Kontakt
Inga träffar
Se alla resultat
Dagens Teknik
Inga träffar
Se alla resultat

Dstny lanserar omnikanal – ska definiera framtiden för affärskommunikation och telekombranschen

Redaktionen, Dagens Teknik Av Redaktionen, Dagens Teknik
6 mars, 2023
Claes Lindholm VD Dstny

Claes Lindholm, VD på Dstny (Foto: Pressmeddelande)

I Sverige har telekombranschen alltid varit i framkant jämfört med övriga Europa och nu tas nästa steg. Som ett resultat av pandemin har behovet av att kunna hantera flera  kommunikationskanaler än endast samtal ökat. Dstny Sverige, lanserar därför nu en omnikanalslösning som ska definiera framtiden för affärskommunikation och telekombranschen. 

Nu lanserar Dstny Sverige, sitt nya kommunikationsverktyg som tar nästa steg i utvecklingen  av telekombranschen. Idag använder både små och större företag flera olika kanaler för att  kommunicera både externt och internt. Med en omnikanalslösning samlas alla dessa på ett och samma ställe i syfte till att underlätta affärskommunikation och det vardagliga arbetet för alla. 

Idag utmanas samtal som kommunikationssätt av bland annat livechattar, sociala medier, e post och webbformulär. Kunder som tar kontakt med företag förväntar sig att få hjälp i den föredragna kanalen snabbt och enkelt. Detta har omdefinierat hur kunder och företag  kommunicerar med varandra. Allt fler individer föredrar nu andra typer av kommunikationskanaler istället för samtal som huvudform. Utifrån bland annat dessa insikter från marknaden samt dialog med kunder identifierade Dstny ett behov att bredda sitt affärsområde utöver telefonitjänster.

Omnikanalen "MyDstny".
Omnikanalen ”MyDstny”.

”Behövde bygga en kommunikationslösning som samlar alla kanaler på ett ställe”

– Efter pandemin har det blivit alltmer märkbart att antalet kommunikationskanaler ökat och att enbart telefoni inte längre är det självklara valet. Detta har inte bara påverkat telekombranschen men även våra kunder som nu har ett utökat behov. För att möta behovet var lösningen självklar för oss, vi behövde bygga en kommunikationslösning som samlar alla kanaler på ett ställe. Resultatet blev MyDstny Omnichannel. En enkel och användarvänlig omnikanalslösning kommer underlätta och effektivisera arbetet för många av våra kunder. Det kommer även möjliggöra mindre företag att kommunicera med sina kunder i samma förmåga som större företag gör, säger Claes Lindholm, VD på Dstny Sverige. 

Annons

Inom telekombranschen var Sverige tidigt ut med att flytta över telefoni- och växeltjänster till molnet. Nu erbjuds molnbaserade växellösningar runtom i världen. Nästa steg i utvecklingen enligt Dstny Sverige är en lösning som får ihop företagets kommunikationsvägar på ett enkelt sätt med hjälp av AI och analytics.

”Vi måste anpassa oss utefter den efterfrågan som finns på dagens marknad”

– Företag där ute har bara denna väg att gå om de vill leverera på en optimal kundupplevelse i dagens digitala marknad. Vi måste kunna anpassa oss utefter den efterfrågan som finns på dagens marknad för att kunna säkerställa framtidens marknad. Det har varit kärnan i vårt arbete och syftet bakom MyDstny Omnichannel. En nyckel i framtagningen av MyDstny har även varit att möjliggöra en flexibel och enkel lösning. Varje företag fungerar olika och därför måste de själva kunna välja vilka kanaler som ska ingå i MyDstny. Allt vårt arbete syftar till att i slutändan underlätta affärskommunikation för alla, avslutar Claes Lindholm.

Tags: Telefoni
DelningarTweetPin
Redaktionen, Dagens Teknik

Redaktionen, Dagens Teknik

Dagens Teknik är en svensk nyhetsportal med fokus på teknik, ekonomi, företagande och entreprenörskap. Vi ger dig de senaste nyheterna från Sverige och omvärlden.

Relaterade nyheter

Dell dator
Tech

IT-branschen lika transparent kring hållbarhet som mobil- och energibranschen är om sina priser

25 september, 2023
Sedan 2020 har Telia moderniserat sitt 4G-nät och byggt 5G i hela Sverige
Tech

Telia Sverige stärker sin spektrumposition för mobilnätet efter lyckad auktion

25 september, 2023
Zoom
Tech

Zoom lanserar AI Companion för förbättrad produktivitet och samarbete

23 september, 2023
Vem ringde? Kvinna undersöker telefonnummer i fåtölj.
Tech

Vem ringde? Så tar du reda på vem som ringde

20 september, 2023
Piotr Korzeniowski, vd på analyticsföretaget Piwik PRO
Tech

E-handlare riskerar kundlojalitet genom bristande cookie-banners

20 september, 2023
Solceller
Livsstil

Teknikens kraft: Hur fungerar solceller?

18 september, 2023

Annonser

Köpa leads

Dagens Innvation Tekniknyheter

Populära nyheter

  • Vem ringde? Kvinna undersöker telefonnummer i fåtölj.

    Vem ringde? Så tar du reda på vem som ringde

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Bästa bank för företag – Här är vår topplista

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Så fungerar den nya skatteregleringen för svenska Revolut-användare

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Copyright Agent – Legitimt eller en bluff?

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
  • Zimpler i mobilen: Hur bra fungerar det egentligen?

    0 delningar
    Delningar 0 Tweet 0
Dagens Teknik

Dagens Teknik är en nyhetsportal om teknik och startups. Vi skriver om digitaliseringen och berättar om aktörer som förändrar näringslivet i Sverige och omvärlden.

Senaste nyheterna

  • IT-branschen lika transparent kring hållbarhet som mobil- och energibranschen är om sina priser
  • Telia Sverige stärker sin spektrumposition för mobilnätet efter lyckad auktion
  • Zoom lanserar AI Companion för förbättrad produktivitet och samarbete

Kategorier

  • Appar
  • Debatt
  • Ekonomi
  • Företagande
  • Generella nyheter
  • Guider & tester
  • Hälsa
  • Kultur
  • Livsstil
  • Politik
  • Pressmeddelanden
  • Resor
  • Tech
  • Världen

Redaktionell kontakt

För tips, pressmeddelanden eller annonsering kontakta oss på: redaktion@dagensteknik.se

© 2023 DagensTeknik.se. Alla rättigheter reserverade

Inga träffar
Se alla resultat
  • Alla nyheter
  • Företagande
  • Guider & tester
  • Kultur
  • Ekonomi
  • Livsstil
  • Hälsa
  • Resor
  • Debatt
  • Politik
  • Tech
  • Appar
  • Världen
  • Kontakt

© 2023 DagensTeknik.se. Alla rättigheter reserverade

Logga in på Dagens Teknik

Logga in på ditt användarkonto för att hantera prenumerationer.

Glömt lösenordet?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Logga in

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av Dagens Teknik. Du kan läsa mer om vilka cookies som används och hur du kan stänga av dessa i .

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
Dagens Teknik
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.

Strictly Necessary Cookies

Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.

If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.